JAG ÄR STOLT ÖVER MIG SJÄLV.

Får man yttra de orden i detta land?
Jag gör det ändå; jag är stolt över mig själv.

Stolt över att det går såpass bra för mig i skolan, trots att jag, i nio fall av tio, bara pluggar dagen innan ett prov. Jag är stolt över att jag har börjat ta tag i mitt liv. Stolt över att jag har förändrat mina matvanor; att jag inte längre äter godis varje dag, att jag inte längre beställer pizza eller kebabtallrik varje gång vi ska äta ute, att jag numera kan känna att jag är mätt och därmed sluta äta då.

Men det som jag känner att jag är mest stolt över just nu är att jag har börjat motionera, även om det "bara" handlar om att cykla på träningscykel, men det är stort för mig. Idag cyklade jag längre än någonsin. Jag cyklade dubbelt så mycket som vad jag annars brukar cykla; alltså EN MIL. Det var jobbigt, men känslan som fanns i min kropp när jag var klar kan jag inte beskriva. Det var stolthet. Det var lycka.

Jag har lärt mig att det är sant det de säger;
man kan om man vill.

2011-08-20 23:20:03
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback