gonatt älskling & glöm inte: inför bomben är vi alla lika

"och oskuldens tid
kommer igen
i ett barn
i dig


när rymden börjar om
och alla
får en chans till


jag lovar älskling, jag lovar
du får en chans till
jag bara vet det


och dina ögon är två solar på himlen,


en
som skänker död
en
som skänker liv


jag betraktar dem båda
men vet inte vilken
som är bomben


för dina kinder, min horisont
och inför bomben
är vi alla lika
"

---

Det här är en del av den mest fantastiska dikten jag någonsin läst.
Jag brukar annars inte gilla den här typen av dikter utan mer gilla dom som är rakt på och går rakt in i hjärtat direkt utan att jag egentligen behöver tänka efter hur jag tolkar den.
Med den här är det tvärt om.
Jag måste verkligen tänka efter för att ens få en liten glimt av vad den kan betyda och ändå så vet jag inte helt vad den betyder, men det gör inget. Den är helt briljant ändå.
Robert W heter killen som har skrivit den på http://poeter.se
2010-01-08 17:15:05
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (1)

Kommentarer
rebecca
DATUM: 2010-01-08 | TID: 22:46:10
URL: http://rrebeccad.blogg.se/

sv: under glassen! :O



SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback