MUSIKHJÄLPEN - BARN ÄR INTE TILL SALU.



Det här måste ju alla åtminstone ha hört talas om. Tycker även att alla borde ha lyssnat på det i radio någon gång eller sett det på SVTplay/SVT. Enligt mig så kan det vara det bästa som har gjorts någonsin. Att man kan, genom att önska en låt eller skicka en hälsning, hjälpa till och samla in pengar mot kampen om handeln med barn. Det är ju helt fantastiskt.

Jag tror att många tänker att det inte hjälper om de skänker 25, 50 kronor. Men sanningen är ju den att en person kan inte göra allt, men den kan i alla fall bidra med något tillsammans med många andra. Det gör verkligen skillnad. Det blir mycket pengar. Det spelar ingen roll hur mycket man skänker, för det är i alla fall bättre att skänka något än att inte skänka alls.

Skulle jag få chansen att få vara med som programledare i Musikhjälpen skulle jag inte tveka en sekund. Stäng in mig i den där glasburen bara! Vad är sex dagar instängd i en glasbur utan fast föda när jag är med och hjälper till att samla in pengar till en kamp mot en sådan här sak? Det är nog fan mitt mål. Om några år ska det vara jag som sitter där och sänder radio ifrån en glasbur.

2010-12-18 14:11:54
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback