lizzie miller - modellen som speglar hur många andra tjejer ser ut



(BILDER PÅ MODELLEN LIZZIE MILLER)

Vad ser ni när ni ser den här bilden?

1. Ser ni två äckliga bilder på en tjej som väger alldeles för mycket?
2. Ser ni två vackra bilder på en tjej som väger precis normalt och njuter av livet?

Om jag skulle välja så skulle jag välja alternativ två och det gör mig så, rent ut sagt, jävla glad när jag ser såna här bilder på tjejer som inte är rädda för att visa sin kropp även om de inte tillhör någon kategori som tillhör de som är pinnsmala. Det är ju tyvärr nästan bara såna bilder man får se i modetidningar och liknande.

Bilder på tjejer som är alldeles för smala.

Man liksom undrar när man ser bilderna hur mycket de egentligen "får" äta under en dag. Om de går till sängs hungriga med tankar om att de egentligen inte vill hålla på med det de gör. Att de egentligen vill ha ett jobb där de slipper bry sig om att vara sjukt fixerade av sina kroppar, att ha ett jobb där de helt enkelt inte tjänar pengar på HUR de ser ut.

Den här bilden speglar hur många tjejer ser ut egentligen utan en massa retuschering (även om den här bilden säkert är retuscherad också) och jag hoppas verkligen att den här bilden inspirerar många andra till att våga se ut som de gör utan att ta till en massa sjuka bantningsmetoder för att gå ner så mycket i vikt så att man till slut bara är skinn och ben.



Jag vet att jag talar emot mig själv när jag skriver såhär, om att man ska vara nöjd med sig själv och inte bry sig om vad alla andra tycker när jag oftast gör tvärtemot själv, men jag lär mig. Jag lär mig varje dag och jag hoppas att jag en dag ska kunna acceptera fullt ut vem jag är och hur jag ser ut.

Den dagen är inte riktigt här än, men det har i alla fall blivit mycket bättre.
Och det ser jag i alla fall som lite positivt.
2009-09-17 19:15:15
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback