varför det är coolt att jag har daniel gilyeat som vän på facebook

Jag tror inte folk fattar coolheten när jag säger att jag är vän med en viss amerikan vid namn Daniel GilyeatFacebook. Han har varit med i Extreme Home Makeover och fått ett hus byggt åt sig och sina barn efter att han sårades i kriget och miste sitt vänstra ben. På vägen till sjukhuset efter att olyckan hände så dödsförklarades han två gånger så att han ens lever idag är ett mirakel. Efter olyckan så genomgick han en skilsmässa med sin förra fru så han, ensam, uppfostrade fyra barn i ett hus som inte alls var anpassat efter honom och hans svårigheter med att gå med benprotesen som han fick efter olyckan. Plus att huset var gammalt och mer eller mindre var fallfärdigt.

I Extreme Home Makeover fick man se hur han fick ett hus byggt åt sig och sin familj som hade extra stora dörröppningar och stora ytor allt för att han skulle ha lättare att ta sig runt i sitt egna hem. Man fick också se hur han åkte till ett sjukhus, där det låg andra människor som hade blivit sårade i krig, och pratade med dom, om vad han har upplevt och hur han orkade gå vidare. Han blev också hedersmedlem i marinkåren och han sa att han inte ångrade någonting och ville åka tillbaka för att försvara sitt land i kriget igen. Nu är han involverad inom politiken i USA.

Den här killen är en sann hjälte.
Därför är det coolt att jag har honom som vän på Facebook.
2009-10-22 16:32:06
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback