the truth about who I want to be


(Ja, bättre bild på "nya" hårfärgen får ni nog inte)

Ja, såhär ser jag ut just nu då.
Mysbyxor och myströja is the shit när man går hemma tycker jag.

I högstadiet kunde jag gå klädd så här i skolan också, okej, kanske utan myströjan då men definitivt gå i mysbyxor. Det skulle jag nog inte göra nu i första hand känns det som. Jag ser inte många i skolan som går klädd i det nu utan det är mest tjejer som håller koll på allt vad mode är. Kanske blir lite väl överdrivet efter ett tag, men jag kollar definitivt efter dom och tänker att jag vill också gå klädd så. Eller ja, det är så ibland i alla fall.

Jag har ju länge sagt att jag ska börja med en "ny stil".
Har två "förebilder" (känns så töntigt med det uttrycket, men tänk det ordet fast mindre "jag-är-en-fjortis-och-härmar-allt-som-min-"förebild"-har-på-sig-eller-gör-känsla) när det gäller den här "nya stilen" som jag skulle vilja ha.

Ena tjejen går medieprogrammet på skolan. Har dock inte sett till henne så mycket nu, men hon gick på Norrstrand för några år sedan och redan då tyckte jag att hennes stil var grym. Det är svårt att säga vad som gör den så grym, men hennes hår var sådär coolt färgat, blond med mörka slingor i och sådär coolt tuperat med snelugg. Hennes kläder är minst lika grymma. Lite sådär streetigt med lite mer baggyjeans, linnen och huvtröja. Sådär coolt helt enkelt.

Den andra tjejen är som den första, men hon är äldre och ännu coolare. De skulle nästan kunna vara syskon nu när jag tänker på det. Hmm ... Det kanske de är? Anyway, så har hon också sånt där coolt hår som är tuperat och blont med snelugg. Hon har också såna där baggyjeans med linnen och rockiga t-shirts till och är bara allmänt cool. Hon är lika snygg och cool i såna kläder som hon är i klänning. Brukar vara inne på hennes blogg ibland http://saandiiie.blogg.se/.


Det är typ sådär jag vill vara.
Sådär lagomt cool och snygg och bra och allt.


(BTW så vet jag mycket väl att detta inlägg kommer misstolkas och jag kommer klassas som en fjortis som bara vill vara wannabe andra, men tänk då såhär; Ser jag ut som dom? Nej. Kommer jag någonsin att göra det? Nej. Kommer jag någonsin att byta stil till något liknande? Förhoppningsvis. Kommer jag bli wannabe då? Nej, för det finns redan allt för många såna.)

Tack för mig. 

2009-10-02 21:44:20
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback