en inblick i framtiden



Lyssnar på låten och tänker på SVTserien Tonårsliv.
Handlade om tre tjejer som var i slutet av deras tonårstid. En av dem hade ätstörningar (anorexia), en av dem hade växt upp med en frånvarande pappa och den tredje var mamma till en liten unge.

Undrar vad som kommer hända de tre åren jag har kvar av min tonårstid. Hur gymnasietiden kommer bli. Hur tiden efter den ska bli. Vad som kommer hända med kärleken. Vad som kommer hända med mig, mitt utseende, mitt självförtroende. Med mina vänner ...
Man kan bara spekulera. Det finns inga svar ännu.

Om jag får drömma om vad jag hoppas ska hända under de tre kommande åren så hoppas jag att:
  - Jag kommer trivas bättre på gymnasiet än vad jag gjorde på högstadiet.
  - Jag går ner i vikt och blir, om inte nöjd, så nöjd jag kan bli med mig själv.
  - Mitt självförtroende blir existerande (nyuppfunnet ord) och jag vågar göra mer.
  - Jag kommer hitta någon som gillar mig för den jag är och inte för den jag inte är.

Sedan har jag ju förvarnat pappsen om att han kommer bli morfar när jag är nitton, men det är nog jävligt långt borta så han behöver nog inte vara så orolig för det. ;)
2009-05-21 23:25:14
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback