det här om bloggvärlden

Herregud, har inte hållt räkningen på hur många bloggar jag har läst de senaste timmarna. Brukar "bara" läsa sisidär fem-sex stycken, men idag har det kanske blivit det dubbla.

Vet inte ens vad som lockar med att läsa en blogg. Det blir lite av ett beroende men ändå inte. Det blir bara jobbigt om man ska följa en blogg, för om man inte läser i den på ett tag så är man helt körd sen. Speciellt när det är en bloggare som uppdaterar sex-sju gånger om dagen. Det blir lite att ta igen efter ett tag det.

Jag tycker att det finns få bloggar som verkligen är bra. Är trött på modebloggar, trött på bloggar som bara vill provocera och jag är sjukt trött på alla blondinbloggare som sätter "jag-är-dum-i-huvudet-stämplen" på sig själva. De bloggarna som är runt fjorton-femton år och bloggar om hur ofta de går på fest och hur fulla de blir. Alltså, vad är det för intressant i det? Är det bara jag som är helt totalt icke med i matchen nu, eller är det faktiskt något som inte alls är intressant?

Bloggare som har attityden att ingen kan trycka ner dom och att ingen är bättre och snyggare än dom är bara jobbiga. Jag fattar inte riktigt vart deras föräldrar finns. Varför gör inte de någonting? För jag menar, de borde ju veta om att deras dotter sitter och bloggar för tiotusentals läsare varje dag och de lär ju ha fått reda, på ett eller annat sätt, vad bloggen handlar om så varför är det ingen som agerar?

Vem som helst kan skaffa en blogg och använda den som en plats där man provocerar och, anonymt eller oanonymt, gör skriftliga påhopp på människor som de kanske inte ens har träffat, plus att läsarna kan göra detsamma tillbaka till den som bloggar.

Jag tycker det har börjat spåra ur, på riktigt.

En blogg som bara är till för att provocera, göra påhopp eller ta upp massa ytligheter är inte en intressant blogg. Skriv istället om personliga grejer och med det menar jag inte att man ska öppna upp sig själv och blotta allt, utan skriva om intressanta saker som du kan relatera till. Ödmjuka saker helt enkelt.

Tycker att bloggvärlden kan lära sig av Stina Lee, för jag har aldrig hört ett dåligt ord om henne. Hon verkar vara en tjej som har båda fötterna på jorden och bloggar för att hon tycker det är roligt. Inte för att bli så känd som möjligt, få gå på massa fester eller tjäna massor med pengar. Utan bara för att hon tycker det är roligt.

Det är så det ska vara tycker jag.
2009-08-30 01:03:25
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback