jag heter Louise och jag är en lögnare (alla: hej Louise!)

Så sitter man och chattar men någon som kommer från någon stad.

Standardfrågorna som alltid kommer är;

- Hur gammal är du?

- Vart bor du?

- Är du singel?


Sedan kommer den där frågan som jag har så svårt att svara på;

- Vad har du för intressen? / Vad gör du om dagarna?


Sitter och funderar på vad jag har för intressen och vad gör jag nu om dagarna? Inget? Det kan man ju liksom inte skriva. Det låter som om man bara sitter isolerad och är helt osocial.

"Jag gillar att vara ute och sola, vara med vänner, gå på stan och shoppa, lyssna på musik och skriva" skriver jag istället. Tänker sedan efter och upptäcker att nästan allt där det där var en lögn.


1.Jag hatar egentligen att sola.

2.Jag är nästan aldrig med vänner.

3.Gå på stan och shoppa gör jag inte ofta.


Tänker efter varför jag skriver något som jag ändå nästan aldrig gör. Är jag rädd för att folk ska tycka att jag är tråkig om jag inte skriver med såna saker som de flesta i min ålder gillar att göra? Är det egentligen så jag vill vara? Eller är det bara så att jag bara skriver något random som låter bra helt enkelt?

Jag gör det helt omedvetet.
På ett sätt kan man se det som att jag ljuger, men jag skulle egentligen inte kalla det så. Snarare att förstärka bilden av mig själv på ett sätt. På internet kan allt vara tomma ord. Det gäller att verkligen kunna lita på dom man pratar med, även om man aldrig kan riktigt lita på dom ändå. De kan sitta bakom sina dataskärmar och ljuga ihop en person som de sedan utger sig för att vara.

Jag tycker att det är skrämmande att tänka så. Speciellt när man är som jag, som lätt tycker om dom som jag snackar med online. Samtidigt så gillar jag att ha det så. Att ha onlinevänner som lika gärna kan vara helt totalt påhittade, så länge som det hålls på den nivån. Det spelar ingen roll för mig för jag lär ju aldrig få veta det ändå, om det nu är så att de bara är fejk.

2009-08-06 23:13:11
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback