det här gjorde helt ärligt hela min dag

Date: Wed, 12 Aug 2009 12:42:50 +0200
Subject: Sluta aldrig att skriva!
To: Marcus Birro
From: Louise


Jag tycker att det är för jävligt att man inte får skriva, göra, tycka eller tänka precis som man vill i det här landet utan att få en massa påhopp efter sig. Fattar inte riktigt hur människor tänker när de sitter bakom en dataskärm, anonyma som oanonyma, skriver ihop några rader som är riktat så negativt till en person som de inte ens känner.

Vad är de ute efter?

Är de verkligen så avundsjuka på personen så att de känner att de måste komma på något att göra som eventuellt sårar den personens känslor? Det sårar aldrig bara eventuellt, utan det sårar, på riktigt.

Jag är avundsjuk på saker och ting, det kan jag inte förneka. Men jag skulle aldrig någonsin komma på att vara så feg så att jag hoppar på någon via några hatiska rader i ett mejl. Skulle aldrig inte ens säga någonting någon gång, för att jag vet hur mycket ord kan såra. Jag är bara sexton år och vet redan bättre än vad till och med vuxna människor gör när det gäller sånt här och det är skrämmande. Vuxna människor som skriver sådant. Det kan inte vara annat än skrämmande.
 
Man kanske har lovat sig själv att inte ta åt sig eller i alla fall inte visa något utåt sett, men det där brister till slut när gränsen är nådd. Ingen människa i världen kan må bra över att dagligen få ta emot såna ord och ingen ska heller behöva få göra det. 

Jag tycker att det borde finnas fler som dig. Borde finnas fler som tycker och tänker precis som man vill. Dina ord är underbara. Har till och med två av dina krönikor utklippta ur tidningen och fastkluddade på insidan av min garderob. Där sitter bara sådant som betyder något och dina ord betyder något.

Ditt jobb i Karlavagnen är över mycket väl godkänt. Finns ingen som skulle kunna klara av det bättre. Har tänkt att jag skulle ha försökt ringa in någon gång, men jag är ju lite sådär halvfeg. Sitter hellre bakom en dataskärm, anonym som oanonym, skriver ihop några rader som ska spegla vad jag tycker och tänker. På ett positivt sätt.

Sluta aldrig skriva för det finns folk som älskar dina ord mer än vad det finns folk som hatar dem.
 / Louise




From: Marcus Birro
Sent: Wed, 12 Aug 2009 1:46:13 PM
To: Louise


Louise
Stort tack!!
En hemsk vecka blev lite bättre.
mvh Marcus

2009-08-12 16:18:37
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback