I LOVE YOU (L)


Syster är ute med sin kompis i vimmlet.
Jag sitter här hemma i hennes lägenhet, lyssnar på musik på youtube (dock inte för högt då det kan störa känsliga grannen här under), sminkar mig, fixar naglarna och chattar. Som vanligt när jag är här alltså.


Har, sedan jag var liten, alltid gillat att vara med syster när hon gör i ordning sig för utgång.
Kan väl erkänna att jag mer eller mindre alltid har varit avundsjuk på henne. Speciellt just när hon ska ut. Inte för att jag vill dricka och bli full (lät som jag syftade på henne, men så menade jag inte), för det lockar mig inte och det är jag glad över, men just att komma ut och ha roligt. Liksom se hur det går till.


Det skiljer ju tio år mellan oss.
Tio år. Det är ganska mycket och jag tror att det är rätt lätt att den enda blir avundsjuk på den andra. Jag vet inte varför, men jag har fått för mig att det är så. Jag är i alla fall glad att den tiden är förbi när vi knappt ens kunde umgås utan att bli ovänner. Det hade vart jobbigt om det skulle vara så nu, för då skulle jag gå miste om någonting stort. Gå miste om att ha en person som jag vet att jag kan berätta allt för.
Jag har berättat saker för henne som bara hon och jag vet om. Det känns tryggt att veta att man har någon att prata med. Alltså, prata med på riktigt. Om saker som kanske kan kännas jobbigt att prata om eller så.


Vi är varandras motsatser, men på något sätt är vi också ganska så lika.
Det är det som är så bra.
Och jag skulle ALDRIG NÅGONSIN vilja byta syster. Inte ens för en sekund.

Älskar dig, Caroline <3
(Höll på att skriva Carolina. Tryggt att veta att man vet vad ens syster heter.)
2009-04-25 00:54:23
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (1)

Kommentarer
Caroline
DATUM: 2009-04-27 | TID: 10:13:52

Älskar ju dig med min lilla RÖTTE!!



SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback