det här om bloggar

Har funderat på det här fenomenet som kallas för blogg.

Varför har det blivit så otroligt stort att ha blogg?

Jag menar, nästan alla tycks ha en blogg nuförtiden, alternativt har en blogg som de regelbundet brukar läsa i.


Tänker på Kenza och hennes blogg. På vad hon kan tjäna enbart på bloggen på en månad. 149 615 kr. HUNDRAFYRTIONIOTUSENSEXHUNDRAFEMTON KRONOR! Det ska ju inte kunna gå att tjäna så mycket genom skriva ner några rader på en blogg och ha lite reklam på den.

Brukar läsa hennes blogg så ofta jag kan. Har aldrig haft någonting emot henne. Tycker att hon verkar himlans trevlig och allt sånt där, så det känns självklart att "följa" den.


Tänker på Blondinbella. Hennes blogg som är den största i Sverige. Tjejen är arton år och driver redan företag som drar in massor med pengar.

Har aldrig riktigt haft en uppfattning om vad jag egentligen tycker om henne, men nu har jag kommit på att hon nog är rätt så bra ändå. Jag kan inte hjälpa att beundra henne litegranna för att hon orkar med allt hon gör. Hon måste vara en jävel på att planera. Sedan att hon verkar vara så positiv, det är också ett plus. Definitivt något att ta efter.


Tänker på Stina-Lee. Hennes blogg är min senaste upptäckt och har blivit min favoritblogg. Jag tycker att hon verkar vara mest "jordnära" om man nu kan säga så utan att ens veta hur de egentligen är. Plus att hon verkar mest ett med sina läsare, om ni fattar hur jag menar, och det skulle jag tycka vara viktigt om jag hade en stor blogg, för det är ju läsarna som tar en dit.




En blogg som jag definitivt inte gillar är Kissies blogg. Fattar inte hur den kan vara så stor. Fattar inte vad det är som folk tycker om med den, men kan tänka mig att de flesta läser den för att ha någonting att störa sig på. Tråkigt då att det menas att hon får mer klirr i kassan som hon kan använda till skönhetsoperationer och annat skit.

Men hur bra en blogg nu än är så tycker jag inte att de är värda att dra in så mycket pengar som de nu kan göra.
Fast det är klart, man kanske skulle säga annorlunda om man själv var i den situationen. (;

2009-04-25 19:57:55
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback