att bryta löften

Jag som hade lovat att jag inte skulle äta varken chips eller godis.
Tror ni inte att jag bröt löftet direkt?
Självklart.

Egentligen tror jag inte på det här att man ska "sluta äta något". Jag tror att hela den grejen, att man vet att man inte får äta vissa saker, gör att det blir svårare att låta bli. Men i det här fallet så tror jag att det är det enda rätta att göra. I alla fall under en viss tid.

I min värld finns det inte något som heter "lagom" när det gäller godis och liknande. Det finns inte något som heter "att äta bara under helgen". Det är megasize och flera gånger i veckan som gäller. Även fast jag inte ens tycker att det är speciellt gott längre. Jag kallar det för ett beroende, som att vara rök-, alkohol- eller drogberoende. Kanske inte fullt så starkt, men nästan. Det är i alla fall så att jag känner ett sug av det och att det känns som om jag måste äta det. Men jag vet att det går att övervinna, och det ska jag göra.

2009-04-03 22:57:55
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback