VAKNADE UPP UR MIN DRÖM, MINST SAGT.

Hade precis kommit hem till pappa. Magen kurrade så jag bestämde mig för att göra mat. Mos och hamburgare. Ja, så fick det bli. Mos och hamburgare. Med ketchup på. Sagt och gjort så satte jag på två plattor på högsta värme, ställde en kastrull med vatten på den lilla plattan och en stekpanna med smör i på den större plattan.

Jag började drömma mig bort. Drömma mig bort till en egen lägenhet tillsammans med min pojkvän. En lägenhet med tre rum och kök. Ett kök med rostfria vitvaror, en vit kulör på väggarna och sådana där väggord, ni vet. Jag drömde mig dit. I mina drömmar stod jag där, i mitt vita kök och gjorde mat på den rostfria spisen.

Vattnet i den lilla kastrullen kokade upp, men varför tog det så lång tid för smöret att smälta i stekpannan? Jaja, plattan är väl seg, tänkte jag och la hamburgaren i den. Men vad nu? Varför är stekpannan så ostabil mot plattan? ÅH NEJ! PANIK! SPISLOCKET (trodde det kallads för plattskydd) ÄR KVAR PÅ PLATTAN! ÄNNU MER PANIK! FORT BORT MED DET! FORT! FOOOORT! ÖPPNA FÖNSTRET, UT MED RÖKEN! PUST, INGEN BRAND...

Nu ligger spislocket där, på diskbänken. Det var tidigare vitt med blommor på. Nu är det svart. Tror jag ska sluta tänka på att flytta hemifrån, för jag lyckas ju inte ens med att göra mat...

2011-09-22 14:07:36
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback