LIVET SPELADES UPP SOM EN FILM INNANFÖR ÖGONLOCKEN.


Satt kvar i bilen förut när mamma gick in på Coop på Nolgård för att handla. Satt där ensam. Satt där och tänkte på det ena och det andra när en bil plötsligt parkerar snett mitt emot vår bil. En äldre man (läs: gubbe/göbbe) satt i förarsätet. Mitt hjärta tickade fort fort fort när jag blickade in i hans bil. Inte för att jag tyckte att han var snygg, nej, nog för att jag har en förkärlek till äldre, men vi behöver ju inte överdriva... Mitt hjärta tickade istället på grund av den saken han tog upp från golvet.

GUBBEN HÅLLER I ETT GEVÄR! OH NEJ NU DÖR JAG! TICK TICK TICK. MITT HJÄRTA TICKADE FORT FORT FORT. ÅH GODE GUD, FÖRLÅT MIG FÖR MINA SYNDER. ÄLSKLING, MAMMA, PAPPA, SYSTER, SLÄKT OCH VÄNNER; JAG ÄLSKAR ER, MEN NU TAR DEN DÄR GUBBEN MIG IFRÅN ER.

Alla de där tankarna hann susa förbi i huvudet innan jag några sekunder senare insåg att det inte alls var ett gevär gubben höll i. Nej, det var ju en helt vanlig krycka. Gubben var inte alls en mördare. Han var bara... Gammal.
2011-09-23 17:40:32
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback