DET VANKAS SKOLAVSLUTNING.

Imorgon vankas det skolavslutning. Klockan 8.30 ska vi i SPM2A, tillsammans med ett x antal andra klasser, befinna oss i aulan för att höra rektorn prata samt, förmodligen, höra några musikelever sjunga. Efter det ska vi spendera cirka en timme i ett klassrum för att, bland annat, få betygskuverten. Trots att jag vet vad jag kommer få för betyg i alla ämnen så är det ändå lite nervöst när man får det där kuvertet i handen.

Efter skolavslutningen vet jag inte riktigt vad som händer. Att gå ur årskurs två på gymnasiet ser jag inte som en stor grej, som något att fira, så det blir nog lugnt som vanligt. Men nästa år... Då kommer det vara allt annat än lugnt. Då blir det bal, champagnefrukost, utspring, firande x100 och en jävla massa roligheter. Om jag är taggad? JA FÖR FAN!


Mina betyg förra året, plus ett VG i Historia och ett G i Bild.

I år kommer jag få betyg i nio kurser. Betygsfördelningen kommer bli sju VG, ett G och endast ett MVG. Behöver jag säga att jag är missnöjd? Jag säger inte att jag har dåliga betyg, för det har jag inte, men jag vet att jag kan bättre och som jag har sagt förut så är målet att kämpa hårdare i trean. Jag ska lägga ner mig för att kunna avsluta på topp.

Jag vet att jag kan det;
det handlar bara om att göra det till verklighet.

2011-06-09 22:57:55
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback