OM DET HÄR OM BLOGGVÄRLDEN.

Nu är jag inne i en sådan där period igen, en sådan period då jag har noll bloggfantasi, en sådan period då jag finner det töntigt att skriva om vad jag har gjort under dagen, men då jag likväl inte heller orkar lägga ner tid på att skriva milslånga inlägg om någonting mellan himlen och jorden.

Jag har tänkt på det här med bloggvärlden. Hur kan det vara så stort egentligen? Jag menar, hur kan en blogg där inläggen handlar om vardagshändelser, shopping, osv, dra in så otroligt mycket pengar? Hur kan folk finna det så intressant att klicka sig in på en blogg där det står om att Blondinbella sitter på ett café och skriver på sin bok samtidigt som hon dricker en kopp kaffe? Och är det verkligen så intressant att se bilder på vad Kenza har i sina shoppingkassar? Eller se bilder på Kissie när hon ligger och solar vid någon pool?

Varje dag så klickar jag mig in på ett 15-20 tal bloggar. Innehållet varierar, men, i princip, alla bloggare har någonting gemensamt - de skriver om vad som händer i deras vardag, varesig det handlar om vad de har ätit till lunch, vad de har shoppat eller vad de tycker och tänker om något speciellt ämne. Det som jag finner så intressant är att folk (inklusive jag, absolut) tycker det är intressant att läsa om andra personers liv, och att bloggar kan bli så stora. När jag tänker efter så är det sjukt. Ja, sjukt är det. Sjukt fascinerande.
2011-07-29 18:01:14
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback