GOD MORGON.

Undrar ni varför jag är uppe så tidigt så kan jag meddela er att det är på grund av att jag ska följa med pappa till blomsteraffären på Herrhagen sen. Där ska vi beställa en bukett till farmors begravning. Jag och min syster har bestämt oss för att färgerna i buketten och på bandet ska vara vitt och grönt. Som är lika med Färjestad BK.

Min farmor älskade nämligen bollklubben från Karlstad. Hon skrev brev till dem angående hur man blir medlem i klubben. Det slutade med att de bjöd in henne till att se en träning någon gång för ett x antal år sedan. När spelarna hade tränat klart och var på väg ut från isen så satt min farmor i rullstolen vid spelaringången och samtliga spelare hälsade på henne. Hon fick även följa med in i omklädningsrummet och träffa hennes största idol - Jörgen Jönsson.

Det hela dokumenterades i Färjestads egna tidning Färjestad Magazinet. Hon är även med på bild i VF's hockeybilaga som kom innan en säsong för några år sedan, samt i Färjestads guldbok.



När min farmor dog och pappa var med och rensade ur hennes lägenhet så tog han med den här pucken som han sedan gav till mig. En puck med Jörgen Jönssons autograf på. Den ska jag spara. För alltid.
2011-07-08 11:17:33
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback