VÄRLDSMÄSTARE I ATT VARA SÄMST PÅ ATT KRYDDA?


Eftersom jag kliver upp ur sängen alldels för sent varje dag så har jag inte riktigt tid att få i mig både frukost och lunch under dagen. Detta löste jag idag genom att slänga ihop (ja, inte bokstavligt talat då men...) en äggröra samt steka champinjoner och bacon till det.

Resultatet blev...
...pepprigt.

Jag skulle nog kunna kvalificera mig in i "sämst-på-att-krydda-VM", om det hade funnits något sådant. Jag kryddar antingen för lite eller alldeles för mycket. Det sistnämnda gäller främst när jag ska göra sås på creme fraiche. Då kryddar jag alltid med en hel burk (typ) kycklingkrydda plus en hel mörk oxbuljongtärning. Och då använder jag sällan en hel creme fraiche-burk!! Den såsen smakar en hel del kan jag säga... Dock gör jag ALLTID samma sak. Svårt att lära mig? Ja, jag tror faktiskt det.
2011-08-17 13:25:46
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback