CLUB SANDWICH PÅ LCHF-VIS.

Ibland tror jag på allvar att jag var mästerkock i mitt förra liv. Jag är inte rädd för att testa mig fram, kombinera olika smaker. Ibland går det rent åt helvete, men ibland får jag till de där smakerna som gifter sig i munnen. Idag är en sådan dag då det var tid för matorgasm.

Club Sandwich på LCHF-vis, stod på menyn. Jag hittade inspirationen till den här maträtten på Matklubben.se, men eftersom jag inte hade alla ingredienter hemma så gjorde jag en egen variant. Här nedan kommer receptet.


Omelett:
2 ägg
Creme Fraiche
Salt
Peppar

Fyllning:
3 små kycklinginnerfiléer
Teriyakisås
1 halvt paket bacon
Sallad
Gurka
Paprika
Riven ost
Creme fraiche

1. Blanda ihop alla ingredienter till omeletten - stek. När den är klar; strö på lite riven ost.
2. Stek bacon tills det blir knaprigt.
3. Lägg kyckligen i teriyakisåsen - stek och skiva sedan upp den i småbitar.
4. Skiva paprika, gurka och sallad.
5. Lägg alla ingredienter på omeletten, avsluta med riven ost och creme fraiche.
2011-08-23 16:30:56
Mat och hälsa Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback