JAG SKA BÖRJA ÖVNINGSKÖRA.


Idag inhandlade pappa både en övningskörskylt och en extra backspegel.
Varför?
För jag har nu, äntligen, fått hem ett brev från Transportstyrelsen där det står att jag har beviljats körkortstillstånd! Jag fick hem brevet igår, och idag fick både mina föräldrar och min pojkvän hem ett bevis om att de är godkända som handledare. Det är alltså bara för mig att sätta igång att övningsköra!

Känns dock lite konstigt att, som 18-åring, börja övningsköra. Jag menar, jag får ju ta körkort nu. Egentligen skulle jag ha börjat för längesedan, men bättre sent än aldrig. Nu ska jag nöta, nöta, nöta. Köra, köra, köra. Jag hoppas i alla fall att det blir så. Första övningskörningen blir, förhoppningsvis, imorgon med pappa. Jag råder därför er alla att stanna inomhus, fastän jag ska börja köra på en stor parkering först. Men man vet ju aldrig vad som kan hända, liksom.
2011-08-11 22:40:19
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback