TOO SCHOOL FOR COOL?

Första dagen som trea på Sundsta-Älvkullegymnasiet. Fan, är lite besviken ändå. Trodde det skulle kännas som att flyga fram på moln, typ som att man ägde hela världen. Det kändes, i princip, ingenting. Den enda känslan jag hade idag var känslan av att jag vill ha det här året överstökat så snabbt som möjligt. Trodde aldrig jag skulle känna så, men ja, det gör jag. Brukar i och för sig nästan alltid känna så första dagen på terminen. Är inte direkt pepp_tjej_93 då, om man säger så.

Började terminen med ett traditionellt "upprop" i aulan. Väl där fick jag den högre graden av tinnitus. Anledningen? Estet-musik kunde inte sitta tyst och stilla där de satt, längst bak i aulan, utan de var tvungna att föra oväsen med ett gäng instrument. Vissa tyckte det var coolt. Jag tyckte mest att det var pinsamt när de gjorde det för femtioelfte gången. Sedan fick de äntligen sin klass uppropad och lämnade aulan. Det var verkligen "tystnaden som uppstår när esmu-trean lämnar aulan"...

Sedan, efter "uppropet", rullade dagen på bra. Vi diskuterade kräftskivan, som kommer gå av stapeln den tredje september. Min kille ska hit den helgen, men han får väl stanna hemma själv i soffan i några timmar. Har planer på att gå dit och käka och sedan dra hem igen. Känner att huvudsaken är att man, i alla fall, kommer dit överhuvudtaget. Det blir nog tipptopp det. Hatar att avsluta inlägg, för det blir alltid så töntigt skrivet, men ja, jag slutar här i alla fall...

2011-08-22 20:50:36
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback