OM DEN DÄR SPORTEN SOM KALLAS HOCKEY.

Har nyss kommit hem (hem som i Tjuvkilhem) efter en tur till Ikea, Kungälv och City Gross. Angående det sistnämnda så har jag varje gång, när jag har varit där, hoppats på att få se Pebben (Per-Johan Axelsson, hockeyspelare i Frölunda, för er som är lite efter och inte vet vem han är), han ska nämligen bo i närheten. Inte en enda gång har jag fått se honom. Tur är väl kanske det, för om jag skulle se honom skulle jag lägga mig ner på City Grossgolvet och dö. Det är sant. Jag är lite småkär i honom.

Jag är så jävla svag för killar med västkustdialekt. Hela jag spricker upp i ett leende och typ dör lite smått inombords när jag hör någon prata med denna underbara dialekt. Sedan spelar han ju i Frölunda också. Helt ärligt så har jag aldrig varit någon som har hatat motståndarlag, utan jag har alltid haft favoriter lite här och där i de olika Elitserielagen. Jag ser inte det som något "svek" som många andra kanske gör, speciellt när man är Färjestadsupporter och det gäller klubbar som Frölunda och HV71. Jag fattar bara inte grejen med att hata andra lag, som till exempel när en klack gör hatramsor om ett annat lag. Det går helt bort i min värld. Ägna tid och energi på att stötta ert egna lag istället.

I år så ska jag, förhoppingsvis, hitta tillbaka till hockeyn. Jag kommer ihåg då när jag såg varenda match. Den gångna säsongen såg jag nog inte ens hälften av matcherna på tv. Dock så var jag på hockey en hel del i arenan. När jag väl var på plats så tyckte jag att det var roligt, i år ska jag hitta tillbaka till att tycka att det är roligt att se hockeyn på tv också. För hockeyn har varit en stor del av mitt liv, jag vill inte att något sådant bara ska försvinna.


Kung Pebben!

2011-08-03 17:34:03
Färjestad BK/Hockey Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback