4-3.

Slutresultatet mellan Färjestad och Eisbären Berlin i lördagens kvällsmatch skrevs till 4-3 efter förlängningen. Färjestad var en man mer på isen (tack vare en utvisning på Berlins spelare nummer 8 - Nicholas Angell...) när de sköt in det avgörande målet. Det innebär att de nu har två vinster, en efter straffar och en efter förlängning, plus en förlust i årets European Trophy.



Jag var ungefär såhäääär nära på att skaffa mig lite exotiska vänner, i form av tyskar, under matchen. Seriöst, det var en stor jävla klack (stor för att vara supporters till ett lag från en stad som ligger ungefär 546958675048 mil från Karlstad) som stöttade Eisbären Berlin och som de gjorde det! De hördes, oftast, mer än Färjestadklacken trots att de var färre personer.

Var nära (kanske i tankarna?) på att trippa bort till deras klack och smöra in mig lite, men jag kan inte ett ord på tyska. Eller ja, jag kan säga välkommen, men hur långt kommer man på det liksom? Nej, men de förtjänar cred till att de reste så långt och var så många. Jag satt och log i princip hela tiden, mycket på grund av just det (lättroad?).


Update: Hjärndöd.nu borde vara mitt andranamn, för Färjestad har ju inte alls spelat tre matcher i European Trophy. Dagens match var deras andra, så de har en förlust och en vinst efter förlängning. Jag räknade med Leksandsmatchen i mina resultat, men det var alltså bara en träningsmatch.
2011-08-14 00:04:25
Färjestad BK/Hockey Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback