GE MIG LOV, GE MIG FRIHET.



En dag kvar innan jag börjar ett påsklov som inte skulle kunnat komma mer välbehövligt än nu. Jag är ungefär noll procent pepp på skolan. Eller okej, jag tycker om skolan, det gör jag; men nu på våren kommer allt på en och samma gång. Nationella proven radas upp en efter en och det är då betygen till vissa ämnen, mer eller mindre, avgörs. Får du ett G på de nationella proven får du oftast G i betyg, och så vidare.

Jag längtar efter sommarlov. Längtar efter frihet i några veckor. Längtar efter att kunna göra vad man vill. Längtar efter att ligga ute i solen och få en snygg bränna. Längtar efter att äta glass som smälter i solen. Längtar efter att hångla vid solnedgången. Längtar efter att sitta på uteserveringar, dricka och äta gott. Längtar efter att vara vid Västkusten. Längtar efter att dricka iskall cider med isbitar i. Längtar efter att få grilla grillspett med köttbullar, korv & champinjoner...

...ja, ni fattar.


2011-04-21 00:29:13
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback