DU HAR HITTAT MIG NU.



Jag har läst hundratals texter om kärlek
sett bokstäver skrivas samman till ord
ord som har beskrivit det där vackra
röda, rosa, vita
underbara, fantastiska, magiska
det där som i deras värld kallas för kärlek

När jag lät mina ögon glida över de där
orden så upptäckte jag att de var för mig
alldeles nya, de beskrev en värld jag aldrig
tidigare hade satt min fot i, en värld jag
aldrig tidigare ens hade snuddat vid

Men det var innan du hittade mig

Jag trodde aldrig jag skulle få uppleva
det där som alla andra pratade om
det som en del skrev milslånga texter om
de pratade om känslor
om flygande fjärilar någonstans i magtrakten
om hjärtan som slog tusen slag i sekunden
om rosenröda kinder som hettade varje
gång de såg honom
om ben som vek sig
om ord som stammades fram
om att gå tillsammans hand i hand och
känna att ingenting annat än det här spelar
någon roll
de pratade om kärlek

Kärlek var något jag aldrig trodde att
jag skulle få röra vid, det var något jag aldrig
skulle få vara nära
kärlek skulle för mig förbi en dröm
något uppmålat, något som skulle kunna liknas
vid ett ljus i slutet av en tunnel

En tunnel som alltid
skulle vara för lång för mig att nå slutet på
jag skulle sträcka ut armarna mot ljuset försöka
göra allt för att nå det, men likt förbannat aldrig nå

Men det var innan du hittade mig

Jag är inte van att skriva om lycklig kärlek
alltid när jag gör det så slingrar jag in orden så
mycket att det låter som jag har förstorat upp allt,
men sedan slår det mig att det inte alls är förstorat

Och det slår mig nu att jag är framme nu
jag är där nu, vid slutet av tunneln, vid ljuset
jag är framme vid kärleken
för du har hittat mig nu,
Daniel

Du har hittat mig
du har fått mig att känna känslor
känna fjärilar flyga någonstans i magtrakten
känna hjärtat slå tusen slag i sekunden
känna rosenröda kinder som hettar när jag ser dig
känna mina ben vika sig
känna ord som stammas fram
känna att när jag går hand i hand med dig så finns
det ingenting annat än det som spelar någon roll
du har fått mig att känna kärlek

Jag är där nu, vid slutet av tunneln, vid ljuset
jag är framme vid kärleken
du har hittat mig nu

Daniel,
jag älskar dig


2011-04-11 00:32:17
Mina dikter/texter Kommentarer (2)

Kommentarer
Caroline
DATUM: 2011-04-11 | TID: 16:20:47

Herregud vad jättefint skriver!!! Duktig duuu

Anonym
DATUM: 2011-04-12 | TID: 16:59:33

åh så fint skrivet! :)



SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback