Joel Alme har gjort det igen ...

... han har lyckats göra en låt som jag bara dör till.




Ni som har läst bloggen ett tag vet att jag har en förkärlek till Joel Alme. Jag tycker att den mannen är helt jävla briljant att det gör ont i mig varje gång jag lyssnar på någon av alla hans låtar. Aldrig förut har jag blivit så berörd av någons musik som jag blir av den musik som Joel gör och det är fantastiskt.

Kommer ihåg första gången jag hörde honom. Kan inte minnas när det var, men jag kommer ihåg hur det var. Satt i bilen påväg till Skåre för att köpa godis. Hade på radiokanalen P3 och där spelades en livespelning med Frölundas ex juniorhockeymålvakt Joel Alme. När jag sedan kom hem försökte jag leta upp lite låtar med honom, men det var precis i början av hans karriär så The Queens Corner var den enda låten jag fick tag på.

Jag älskar den.

Efter ett tag laddade jag hem (yes, jag var olaglig back then) hela hans album A Master Of Ceremonies. I början gillade jag inte alla låtar sådär jättemycket som jag gillade The Queens Corner, men nu älskar jag dom. Inte lika mycket som den, men nästan. Waiting for the Bells heter hans senaste album och jag känner ett ha begär. Måste beställa den från Ginza!! Lyssna på den på repeat och bara dö för hans musik är så jävla fin.
2010-05-13 14:55:21
Musik non stop Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback