in the middle of the schoolweek

God kväll på er!
Som sagt, uppdateringen är verkligen inte den bästa. Skyller på att det är för att jag inte har med sladden till mobilen så att jag kan lägga över bilder från den till datorn. Känns lite småtöntigt att blogga utan bilder, i alla fall när man gör det i inlägg efter inlägg. Ska dock fixa hem den till helgen, så jag kan nästan lova att det blir roligare inlägg till veckan. Håll ut bara! ;)


Så vad har hänt idag då?

Började tjugo i nio med att ha historia. Magnus (nu blev jag osäker på om läraren heter det eller inte, chansar helt enkelt) snackade klart om antiken. Han har snackat varje lektion som vi har haft. Kan ju säga att det känns lite sådär småjobbigt när man sitter och har en lektion som är sisådär en och en halv timme lång och bara sitter still och lyssnar och tar anteckningar hela tiden. Hittills så tycker jag på ett sätt att Thomas lektioner var bättre just eftersom att vi jobbade enskilt och inte behövde sitta och koncentrera oss hela tiden, men samtidigt så är det skönt att höra någon berätta om det vi ska lära oss. Jag är rätt så openminded och kan lära mig på olika sätt så det är ju bra, antar jag. Haha!

Efter historian hade vi ett break på en timme. Det kommer ligga mentorstid/klassråd på cirka tjugo minuter under den timmen i fortsättningen och det känns helt okej. Bättre det än att inte ha något att göra fram tills spanskan liksom. Sen var det, som sagt, spanska. Den lektionen gick helt okej trots att vi satt vid ett bord som jag inte direkt gillade, menmen. Får fixa så att vi inte hamnar där nästa gång helt enkelt.

Efter spanskan så var det ytterligare en lång rast. Den här gången på cirka en timme och fyrtio minuter eller något sånt. Sedan var det idrott och sen slutade vi. Idrotten gick faktiskt helt okej trots att jag hade riktigt mycket ångest inför den. Kändes bra att jag var med på den i alla fall och att jag inte bara struntade i det.

Sammanfattningsvis: en helt okej dag.
2009-09-02 21:37:49
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback