finally it's friday

God eftermiddag/kväll på er!
Skoldagen har vart ganska lugn ändå. Det känns inte som vi gör sådär väldigt mycket i skolan och att dagarna går fort även om de ser himla långa ut när man tittar på schemat, men jag kunde ha haft det ännu värre. Som till exempel de som har teknik eller natur. De går till runt 17.00, varje dag. Det är helt sjukt tycker jag.

I alla fall så hade vi engelska först på morgonen. Pratade lite om elfte september och svarade på frågor om någon bok som jag inte hade fått förrän idag. Nästan alla andra hade hunnit läsa till sida fyrtio. Lycka till att hinna i kapp, Louise! Nej men det ska nog gå bra för att vi har fått tills vecka 41 på oss. Det är i alla fall ett litet tag och när jag väl börjar att läsa något så går det oftast ganska fort.

Efter engelskan blev det dags för mat innan mediekunskapen började vid 12.50. Gjorde inte så mycket där, som vanligt. Pratade mest om hur vi påverkas av olika medier och lite hur det såg ut med kommunikationen på 1800-talet. Ganska intressant tycker jag, för det får en verkligen att tänka till hur de klarade sig förr utan all hightech saker som finns idag. Nästa grej vi ska jobba med är att diskutera "såpor", hur de påverkar oss och om det finns några likheter/skillnader mellan dem och verkligheten. Vi ska även få göra ett större grupparbete inom det området. Blir nog trevligt det!

Dagens tredje och sista lektion var matte. Känns så in i hell drygt att ha den lektionen sist på en fredag. Fattar inte riktigt vad schemaläggaren tänker med. Kanske vill han/hon att vi i SPM1A ska misslyckas totalt med matten, gå ur med IG och få ett allmänt tråkigt liv. Jag tror det är så faktiskt.
Känns som det litegranna ...

Hur var eran dag då?
Låter som en storbloggare, men man måste ju vara artig och fråga tillbaka om ni stackare nu har plågat er igenom den här intressanta texten. Eller nej, det är ju klart. Man scrollar ju igenom den. Såklart! Hur kunde jag vara så dum?
2009-09-11 18:10:14
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback