skolan är ta mig satan underbar ibland

Goder morgon på er!
Sitter här i korridoren som tillhör media och sam-media och försöker få klart mitt och Moas grupparbete i engelska om filmen Titanic. Och vet ni vad? Vi har faktiskt fått en massa gjort idag. Vi har kommit på ungefär allt som vi ska säga så nu är det bara affischen som ska fixas klart. Underbart! Och på fredag så börjar vi megasent tack vare att engelsklektionen blir inställd.

När jag börjar?

Börjar min första lektion, mediekunskap, klockan 12.40 och sen har jag bara den lektionen plus matten som slutar vid 15.25. Hur underbart får det bli? Men det är ju klar, hade hellre slutat tidigt, men samtidigt så kan det ju vara gött att få sova litelite längre än vad man brukar.

Skolan är underbar ibland! ;)

Sitter och är lite nervös inför svenskan som vi har sist idag. Vi ska ha någon muntlig presentation i smågrupper där vi ska prata om något barndomsminne som vi har. Är inte riktigt hundra på vad jag ska prata om, men det blir nog om när jag var runt tre år och önskade mig en docka i julklapp och fick den av mormor och morfar. Tror fortfarande att det är den julklapp som jag har blivit mest glad över, någonsin. Känns lite småtöntigt att berätta om det och jag vettesatan hur jag ska kunna prata om det i cirka två minuter, menmen. Hon sa ju i och för sig att man skulle prata mellan en till två minuter så det gör väl inget om det blir runt en och en halv eller något. Jag ska i alla fall göra mitt bästa trots att jag suger på att snacka inför grupper. Vi skulle tydligen ha en medveten inledning och avslutning också. Något som jag inte alls har tänkt ut hur jag ska få till. Får nog börja med lärarens förslag till inledning;

"VET NI VAD SOM HÄNDE MIG?"

Eller kanske inte.

I'll be blogging when I get home again.
Later!

2009-09-22 10:13:20
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback