my day in school

Tänkte köra en liten update om min dag i skolan (vet att ni vill så gärna höra);

SPANSKA: ALLTID roliga lektioner på spanskan, om Daniel är där vill säga. Till och med idag, när vi skulle gå igenom preteritum, så var lektionen hur rolig som helst. Är så jävla (sorry) glad över att han går i samma klass som mig, för han är en riktigt skön typ. Blir lite pinsamt om han skulle läsa det här, men det bjuder jag på. ;D

SVENSKA: Läsning av olika texter som vi sedan skulle diskutera och skriva reflektion av.

FÖRELÄSNING: Av författaren Åsa Anderberg Strollo som har skrivt boken Bryta Om. Hon berättade lite om hur det gick till när hon skrev sin bok och att den till en början var tänkt som ett filmmanus, men att ingen var intresserad av att göra film av den. Så istället gav hon ut den som bok och nu ska den bli film ändå. Hon gav även tips på själva skrivprocessen som hon använder sig av när hon skriver. Jag tyckte i alla fall att det var rätt intressant. Kanske bara är för att jag älskar att skiva. ;)

På tal om att skriva så är det snart en novelltävling i skolan.
Jag, som aldrig har skrivit en novell i hela mitt liv, ska självklart ställa upp ...
... tycker alla andra, men jag tvekar som satan, men tänker också att GO FOR IT!
Så ja, det är nog just det som jag ska göra, att jag ska köra på och se vad långt det bär.
2009-09-28 17:44:22
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback