torsdagens underbara skoldag

God kväll!
Underbar dag idag också. Måste kännas lite tjatigt att höra det där i nästintill varje inlägg, men jag kan inte nämna det nog många gånger känner jag.

Dagen började med att vi hade datagrund i två och en halv timme. Det låter himla långt, men när man väl är där på lektionen så går det faktiskt relativt snabbt ändå och det är skönt. Idag pluggade vi dock på det som vi ska ha prov på nästa vecka och det var väl inte sådär jättekul, men det fungerade bra ändå tycker jag. Fattar dock inte sådär jättemycket av det som vi ska ha prov på (färgdjup/bitdjup, internminne, primärminne, lan-anslutning m.m) men jag har ju en vecka på mig att plugga in det. Nu är det bara till att se om jag verkligen sätter mig ner i lugn och ro och pluggar också, men jag vill verkligen visa att jag är bra i alla mediaämnen så jag får väl ta tag i saken och kämpa på. ;)

Hade även matte idag, efter lunch. Tycker att matten är rätt värdelös faktiskt. Vi jobbar efter något schema som talar om för oss vad vi ska göra varje lektion, men det är jävligt svårt att hinna med allt när våran lärare står och snackar om andra värdelösa (?) saker som jag tycker är oväsentligt att kunna, menmen ... Kanske bara är jag som är dum i huvudet som inte ser det bra i det. Tycker i alla fall att vi borde få jobba mer med det som vi egentligen ska jobba med för aldrig att jag orkar ta med matten hem och jobba med den då. Nejtack! Det får bli i nödfall, typ innan prov och så.

Efter matten blev det till att ha två timmars textkommunikation (slutade en halvtimme tidigare). Samma där som vad det är med datagrund, lektionen går fortare än vad man tror att den ska göra. När man väl får en uppgift att skriva om, som till exempel då när man ska skriva om något i tio minuter, så flyger tiden bara iväg.

Idag skulle vi fortsätta på raderna;
Det var en sådan dag då ...
Jag vet att jag egentligen är ...

På första raden fortsatte jag skriva om att det var en underbar dag (nämen, underbar dag, igen?) och att tjejen i texten skulle få träffa sin kille igen efter att han hade vart borta under en längre tid.

På andra raden fortsatte jag skriva om att jag vet att jag egentligen är en kille för jag hatar alla typiska tjejsaker som att gå runt på stan, prova kläder, titta efter väskor och leta efter de perfekta skorna med hög klack. Jag skrev om att jag tror att de på sjukhuset opererade bort mina manliga könsdelar innan mina föräldrar hann se mig första gången. Haha, fantasi är bra att ha, men till en viss del stämmer det. ;)

Sedan skulle vi även skriva en dialog med indirekt och direkt anföring och sedan skulle vi skriva en inre monolog om att man satt på tåget för att träffa sin pappa som man inte hade träffat på tio år. Riktigt svår, men även riktigt roligt!

Well, det var min skoldag.
Imorgon börjar vi 12.40 och har två lektioner - mediakunskap och matte.
Ska även iväg till skolsköterskan vid ett för sånt här hälsobesök som brukar gå på.

Satsar på att det kommer bli en underbar dag igen!
2009-09-24 23:28:29
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback