woho, partytime!


Kolla vad halloweenigt det är ute nu! Blir ju nästan rädd.


Äcklig jävla smörgåstårta som bara vuxna gillar. Fick ju baguette jag. ;)


Mormor fick finfina blommor från barn och barnbarn.


Hon fick även massa skraplotter för hon är typ besatt av det. :S


Okej hands down, det var faktiskt riktigt roligt att vara på det där kalaset. Fick träffa min morbror Roger som jag inte har träffat på en evighet. Lite synd faktiskt att man träffar honom så sällan för han är jättetrevlig och lätt att prata med så det är roligt de få gångerna man träffs. Övriga som var där var min moster, min andra morbror, min kusins tjej och mitt kusinbarn plus såklart mormor & morfar, mamma och syster. Inte sådär jättemånga, men det räckte gott och väl.


Jag och sis' hade en liten debatt också.
Min moster har två barn, en tjej och en kille. Båda två har barn och när moster ska åka till min mormor & morfar med min tjejkusins barn så säger hon till dom att de ska åka till gammelmormor & gammelmorfar. När hon sedan ska åka dit med min killkusins barn så säger hon även då att de ska åka till gammelmormor & gammelmorfar, men borde inte det vara fel? Borde det inte vara gammelfarmor och gammelfarfar istället?

Jag menar, min moster blir ju farmor till min killkusins barn och då borde ju hennes föräldrar bli gammelfarmor och gammelfarfar? Eller är det bara jag som tänker fel? Har tänkt på det halva dagen nu ju. :/
2009-10-27 23:22:24
Allmänt Kommentarer (1)

Kommentarer
Jennica
DATUM: 2009-10-28 | TID: 10:58:24
URL: http://acinnej.blogg.se/

Nu har jag samordnat en diskussionsgrupp på jobbet, vi kom fram till följande:

Din mosters mormor och morfar blir gammelmormor och gammelmorfar till båda barnens barn.

Eftersom det är din mosters mormor och morfar, kan de ju inte bli annat än just mormor och morfar! :)

Har du fler frågor jag kan ta upp på jobbet å ge dig svar på? :)



SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback