the schoolday today

Jamen ska vi dra igenom dagen lite snabbt då så att alla är uppdaterade?
Yes, då kör jag;

Började 9.10 med att ha engelska. Min engelskalärare frågade oss om vi skulle ta det där vaccinet mot svininfluensan och det startade en liten diskussion som tog några värdefulla minuter av den långa, tråkiga lektionen. Efter det så skulle vi göra något korsord, alltså, vi skulle göra själva korsordet och komma på frågor och svar som skulle vara med. I got irritated, men det hör egentligen inte hit så jag ger inga fler kommentarer om det. Sen skulle vi diskutera lite om mobiler samt skriva lite om rubriken "Me and my mobile".

Alltså kan det sammanfattas med ett enda ord;
BORING.

Vidare så hade vi historia och skulle ha muntlig presentation om frågan "Vem var Arvid Horn?". Det gick faktiskt helt okej förutom att jag läste innantill helt och hade ingen ögonkontakt med resten av klassen, men heey?! Jag gjorde det ju i alla fall så nu lägger jag det bakom mig i det förflutna och blickar framåt. Anyway så fick vi efter det något häfte som vi skulle läsa och några uppgifter att göra till det som vi sen ska ha förhör på nästa tisdag *skjut mig* och jag gjorde ingenting av det idag. Blir att jobba hårt imorgon!

Sista lektionen för dagen var svenska och det hade vi massa diskussioner plus att vi skulle skriva om en av grejerna som vi diskuterade. Jag skrev om utseendefixering och jag tyckte att jag fick till det ganska bra ändå. Skrev en hel A4-sida på typ tio minuter, bara sådär liksom och fick fram bra vad jag tyckte och tänkte om den där sjuka jävla fixeringen.


Inom det närmaste måste jag göra dessa skolgrejer:
- Läsa ut engelskabok, skriva 100 ord i ordlista och bookreport om den
- Komma på vad jag ska prata om för film nästa tisdag på svenskan plus plugga det
- Plugga på spanskläxan som jag har imorgon plus på provet nästa vecka på onsdag
- Försöka förstå historian och skriva ner svar på frågorna så att jag kan det på tisdag

Well, ungefär det är det som jag måste göra.
Känner att det kommer bli som horoskopet sa, att jag planerar dåligt den här veckan.


Avslutar med denna fina bilden som Danne tog med min mobil igår efter en del tjatande:


Dannes mobil på mattelektionen
2009-10-06 17:36:43
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback