börjat med bidrag till novelltävlingen

Gott folk, nu har jag börjat med novellen till novelltävlingen i skolan.
Jag har tagit en idé som man kan koppla ganska mycket till mig själv, men ändå så är det mycket påhittat i den med uppförstorade känslor och fina uttryck, plus att den är skriven i "hon-form". Alltså att det är berättat från ett sånt perspektiv där det är; hon säger, hon gör, hon känner, osv.

Första gången jag skriver en novell som den här och jag har faktiskt inte så höga förväntningar på att den kommer bli bra. Vet inte riktigt hur många det är som är med i den där tävlingen, men någonting säger mig att jag inte alls kommer vara bland de tre bästa om jag nu skulle lämna in den. Får nog börja fila lite på ett bidrag till nästa års tävling också, då kanske jag har växt ännu mer i mitt skrivande. Vem vet. ;)
2009-10-19 16:30:42
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback