skönhetsdjungeln

Okej, tänkte skriva lite om vad jag brukar använda för smink och så. Helst skulle jag vilja ha perfekt hy så jag slapp alla foundations och sånt, men man kan inte få allt man önskar.
Anyway, here you go:

1. ANSIKTSRENGÖRING


Garnier Pure Deep Pore Wash och Garnier Fresh (båda 49 kr)
En djuprengörande ansiktstvätt och en uppfräschande ansiktskräm.
Har dock bara använt de här produkterna i drygt en vecka så jag vet inte riktigt om de är bra eller inte. Huden blir i alla fall väldigt mjuk av dem och man känner sig ren. Jag har alltid haft problem med hyn och jag hoppas verkligen att de här produkterna kan göra så att det blir bättre.


2. BASEN



Loreal True Match Ivoire Abricot och Oriflame Airsoft Powder Light (ca 129 kr & 155 kr)
En täckande foundation och ett lätt täckande puder.
Foundationen är den bästa som jag hittills använt. Tycker att den täcker ganska bra, även fast jag skulle vilja att den täcker mer. Men den är i alla fall helt okej. Oriflames puder har jag inte använt sådär jättemycket. Tycker att den borde "matta" ner mer än vad den gör, men den är också helt okej.


3. ÖVRIG MAKEUP


Oriflame Lash Extreme
och Oriflame Beauty Gloss Booster (125 kr & 85 kr)
En volym mascara och ett superglansigt lipgloss.
Mascaran är inte den bästa enligt mig. Den lovar maximal volym efter bara en applicering, men det krävs mer än så för att få den någorlunda bra. Den duger om man bara vill ha lite färg på fransarna, men vill man ha volym och en macara som förlänger fransarna så rekommenderas en annan. Lipglosset är i alla fall bra. Glansigt och ger lagomt med färg. Perfekt!

Brukar även använda svart kajal från hm.


4. HÅRET


Klippoteket Spray (den långa orangea)
En spray som ger en massa volym.
Tycker att den är superbra. Den kanske gör sig mer rättvisa i ett kortare hår, men funkar definitivt även i ett lite längre hår. Är överlägset den bästa sprayen som jag har använt.


Wella Spray
En spray som även den ger volym.
En bra spray som man kan använda till vardags. Går dock ut ganska snabbt i mitt hår och stadgan försvinner, men passar bra när man bara vill ha volym.


.


Sådär, en liten inblick i vad jag använder.
Som sagt, mycket jag vill byta ut men det funkar la ett tag till.
Näst på tur att inhandlas är en riktigt bra conseraler.
Kanske "Cover all mix" från Make Up Store?
2009-05-22 00:36:14
Kläder/smink/osv Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback