lite hockey update


Mitt hockeyhjärtas stora kärlek vid namn Esa Pirnes byter från ryska HK Atlant till finska Jokerit.
Känns lite sådär halvkul för jag hade någonstans hoppats på att han skulle vända tillbaka till solstaden igen, men jag tror att han flyttar hem för gott nu. Det känns lite så i och med att han nyss har blivit pappa och har redan vart runt och spelat i olika länder/ligor, där ibland NHL och ryska KHL.
(50 gjorda poäng i KHL förra säsongen säger en hel del)

Tråkigt för oss, kul för Finland.

Men det som är roligt för mig är att jag kanske lyckas få se honom i augusti. Ja, som ni nog har listat ut så har jag stenkoll på matcher och så där nu inför nästa säsong och jag såg förut att Färjestad ska möta just Jokerit i en match i cupen Nordic Trophy. Jag håller alla tummarna för att den kommer spelas häromkring, för om det blir så då kan ni vara säkra på att jag är den första som köper biljett och bänkar mig på första raden, blir sentimental när han kommer ut på isen och tänker tillbaka på de två säsongerna som han lirade i Färjestadströjan.
Tvivlar på att det kommer komma hit någon lirare som tar hans plats som nummer ett hos mig.

(Förlåt ,Ari Vallin!)
2009-05-05 22:12:59
Färjestad BK/Hockey Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback