I MADE IT

Rätt så okej skoldag idag faktiskt. Inte ofta det är det. Kan inte säga att jag är jätteskoltrött, men samtidigt så kan jag inte förmå mig själv att ta skolböckerna, sätta mig ner vid skrivbordet och plugga i någon timme. Det funkar inte så i min värld. Jag börjar dagen innan, helst så sent som möjligt, med att bara titta igenom böckerna. Sedan hoppas jag på det bästa. För det mesta går det bra, men det är liksom inget som man egentligen kan lita på. Någon gång kommer det brista.

Det gjorde det i alla fall inte på det nationella provet i svenska. Fcik äntligen reda på att jag fick mvg. Känns hur underbart som helst! Provet bestod av tre delar och jag hade 10/10 (MVG) i två av dem, och 9/10 (MVG-) i det tredje som var den muntliga delen. Den del som jag fruktade för, så det känns mer än bra att det gick över förväntan.
Har bara två prov kvar nu plus någon inlämning.

Muntligt prov i spanska ska göras på tisdag och jag blev inte allt för nöjd med gruppen som jag kom i, men i och för sig hade det inte spelat någon roll vilken grupp jag hade kommit i eftersom jag inte umgås med någon i spanskan.
Jag vet redan att jag kommer faila totalt på provet och det är helt okej. Eller ja, inte helt okej, men det är väntat för allt låser sig när jag har muntligt. Speciellt i spanskan. Det är en massa att hålla reda på och jag strävar alltid efter perfektion, vilket leder till att jag tänker alldeles för mycket istället för att bara prata på. Jag får i alla fall hoppas på att jag håller kvar mitt mvg. Det tycker jag att jag borde göra.


Ledigt i fyra dagar nu!
Hur underbart är inte det?

Jag ska bara ta det lugnt, sova och försöka göra klart svenskan och spanskan.
På fredag väntar en liten överraskning. En rätt dyr sådan, men det är lugnt ...
Daddy's paying. ;)

/L
2009-05-20 23:17:57
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback