just trying to understand

Sitter och försöker komma på hur allting fungerar på den här laptopen. Kunde tydligen inte installera msn och det stör mig något förbannat, för jag menar, det är ju ändå där jag tillbringar mesta delen av tiden när jag sitter vid datorn. Så det är bäst för den om den tillåter att installera msn annars får den med mig att göra helt enkelt.

Kan även passa på att summera dagen när det är såhär runt en timme kvar av dagen. Hade det riktigt roligt i skolan idag. Hade vårt första medieämne som var Datagrund. Vi fick sitta i multimediasalen där det finns en massa Macdatorer. Kändes som om jag var i himlen, haha! Gjorde dock inte så jättemycket utan vi gick igenom några basic grejer på Macen och sen skulle vi jobba två och två och intervjua varandra om datorer, om vi har någon hemma, hur mycket vi använder den och så. Jobbade med en tjej som heter Rebecca och jag hade det verkligen himla roligt. Hon verkar vara en jättetrevlig tjej och riktigt rolig, så jag hamnade definitivt med en bra person.

Det börjar kännas bättre och bättre med klassen tycker jag. Känns inte som det finns några problem alls. Har flera jag kan prata med och det känns liksom inte jobbigt att gå till skolan direkt. Visst, jag vaknar fortfarande med magont och lite ångest, men det är inte alls lika mycket som det var under de tre åren på högstadiet. Då var det, rent ut sagt, hemskt. Det är liksom skräcken, att det ska bli samma sak nu. Jag hoppas och tror att det blir raka motsatsen.

Börjar 10.30 imorgon så jag kan sova till ungefär 9.00. Känns riktigt skönt för jag tror att jag behöver det. Tycker ändå att jag har varit duktig med att sova under nätterna nu den senaste tiden. Har somnat strax efter tolv och vaknat innan sju. Visst, det är inte så mycket man "ska" sova, men om man jämför med hur lite jag har brukat sova så är det mycket. Funderar på att dra och lägga mig nu faktiskt, skulle vara skönt att få sova i en sisådär åtta-nio timmar.

Imorgon står Engelska, Mediekunskap och Matte på schemat. Ser mest fram emot Mediekunskapen. Har ingen aning om vad man gör på en sån lektion så det ska verkligeb bli roligt att se vad det blir för något.

I skrivande stund så kommer det massa araber (?) och går utanför fönstret. De har någon moské här i närheten. Är det inte fastemånad nu förresten? Tyckte jag hörde något om det på nyheterna härom dagen. De kanske har samlats och ätit och kört någon bön tillsammans eller något. Vad vet jag? En liten notis bara; får man röka om man är muslim? Om inte så var det en som bröt det förbudet big time.

Nej, nu märker jag det jag också;
Jag är trött och bara svamlar om massa oviktiga saker.
Ska ta och dejta min sexiga kudde nu (ska ta kort på den så ni får se hur den ser ut)

Vi hörs imorgon alla lovers!
Sov gott och dröm söta drömmar.

/L
2009-08-27 23:05:03
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback