imorgon gäller det, imorgon börjar gymnasiet

Imorgon är dagen som jag har fasat för här.
Dagen då jag börjar en ny fas i mitt liv, då jag börjar gymnasiet.

Jag fattar inte riktigt att den dagen är här, redan. Kommer ihåg när jag började tänka på gymnasiet, när jag började räkna ner att nu är det bara tre - fyra år kvar tills jag också ska välja linje. Tills jag ska välja en linje som speglar det jag vill hålla på med i livet, något som jag skulle tycka är roligt att jobba med. Kommer ihåg hur jag tänkte att "hur fan ska man kunna veta det när man bara är femton - sexton år?"

Men jag vet nu.

När jag, i åttan, fick reda på att det fanns en specialutformad samhällsvetenskapliglinje som hade profilen kommunikation, media och journalistik, så fanns det liksom inget att tänka på. Det var den linjen jag skulle komma in på. Det fanns inget annat som lockade mig, förutom vanliga Medieprogrammet, men när jag sedan fick reda på att jag skulle vara tvungen att lägga till så mycket om jag ville ha chans att kunna komma in på journalist högskolan efteråt så försvann det direkt ur mina tankar.

Jag är inte lika säker längre på att jag vill bli journalist när jag blir äldre, men att det blir något kreativt inom mediabranschen är jag rätt säker på att det blir. Eller rättare sagt, jag hoppas att det blir det. Och jag tror att den här linjen, de här tre åren, blir vändpunkten för mig. Hoppas att jag blir säkrare i mig själv och mer framåt för det måste man vara om man ska jobba i den branschen. Man måste känna sig säker i sig själv och våga synas och höras och jag vet att jag kan bli sån. Eller rättare sagt, jag vet att jag är sån egentligen. Jag har inte bara visat det än. Det har legat gömt inom mig i tre år nu, men nu är det dags att det kommer fram igen.

Älvkulleskolan och Sam-Media;
HERE I COME!
2009-08-19 18:53:00
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback