det här om panik inför skolbalen

Räknar lite och upptäcker att det är cirka femtio dagar kvar tills skolbalen.
Jag får panik för det är så mycket som jag vill ska hända.

Hade länge tänkt att jag kanske skulle kunna lyckas gå ner några kilo i vikt, men jag tror nog att det är bara att glömma det. Så som jag har levt de sista veckorna är det troligare att jag har gått upp. Har bara mig själv att skylla. Om jag ska ha en chans att klara av att göra någonting åt det så är det första steget att sluta hitta ursäkter till allt, främst när det gäller godis. Det kan vara allt från att "det är ju fint väder" till "men det är ju det och det på tv".
Get over with it!

Något som jag ska göra i alla fall är att klippa mig. Det var liksom fem månader sedan jag klippte mig sist. Innan det så klippte jag mig tre gånger på en månad. Det var lite att ta i med men ändå. Färga håret måste jag göra också. Slits mellan att vilja ha det blont eller att behålla den mörka som jag har nu. Tycker bara att det är jobbigt att färga håret så ofta, även fast jag får hjälp med det. Känns lite onödigt.

Det viktigaste som jag måste göra, ganska så snart också, är att köpa mig ett par högklackade skor. Jag har aldrig ägt några i hela mitt sextonåriga liv! Har aldrig gått i ett par heller så det krävs övning om jag inte ska känna mig som en stel gamling när jag ska dansa runt på balen. Herregud! Det blir nog något som blir roligt att se.

När det sedan kommer till klänningen så har jag ingen aning om hur den ska se ut. Allt jag vet är att jag inte vill ha en hellång klänning. Har funderat på att ha en utan axelband, men då kommer det kännas som om jag ska göra en nipslip. Då måste jag gå och vara orolig för det hela kvällen, hehe. Men personligen så tycker jag nästan att det är det som är finast.
En vit axelbandslös klänning.
Var ett tag inne på om jag skulle köpa en mörkblå, men jag vet inte. Det känns bäst om den är typ vit eller kanske ljusrosa eller något. Beror lite på vilken hårfärg jag bestämmer mig för att ha, men allt borde nästan vara klappat och klart snart så man kan lämna det åt sidan. Får nog ta ett litet ryck snart och styra upp det hela.


Tycker att de här från chicy.se är riktigt fina. Men för mig är nog inte storleken den bästa, tyvärr.
Men jag lovar att jag kommer låta er få veta den dagen jag har bestämt mig. :)

Nej, nu blir det sängen för jag har två ögonlock som hela tiden vill stängas.
God natt och sov gott!
/L

2009-04-12 00:41:03
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback