DET HÄR OM OLIKA MÅL I LIVET.

Idag på textkommunikationen skulle vi skriva ner tre individuella mål.
Något som vi har som mål att uppnå inom en månad.
Något som vi har som mål att uppnå inom tolv månader.
Något som vi har som mål att uppnå inom tjugofyra månader.

Jag valde att skriva ner ett mål som handlar om att börja äta mer GI-inspirerat igen. Detta mål ska jag ha uppnått inom en månad. Att få ett jobb i någon klädaffär i Kungälv/i närheten av Kungälv satte jag upp som ett mål som ska vara uppnått inom tolv månader, alltså inom ett år. Till sist satte jag upp ett mål om att åtminstone ha fått en text (helst en krönika), som jag har skrivit, publicerad i någon tidning inom tjugofyra månader.

Vi alla i gruppen fick läsa upp våra mål högt och min lärare reagerade lite på mitt sista mål. Hon frågade mig om jag verkligen skulle låta det ta så lång tid och frågade mig sedan om jag gick med på att låta det vara ett mål som ska vara uppfyllt inom två månader i stället. Vips så sa jag ja och nu ska jag börja klura på en krönika som jag ska skicka in till NWT's extratidning som skickas ut i Karlstad och Hammarö.

Inom två månader ska målet vara uppnått.
Jag ger mig inte, jag ska få min text att bli publicerad.
2011-10-06 23:43:09
Allmänt Kommentarer (1)

Kommentarer
Jennica
DATUM: 2011-10-07 | TID: 17:55:33

Heja dig!! Säg till var och när, så jag kan hålla koll! =)



SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback