NATIONELLA PROV I SPANSKA.

07.57 imorse satte jag mig på bussen för att, cirka tio minuter senare, anlända vid hållplatsen utanför min skola. Eftersom att två nationella prov, läsförståelse och uppsats, i spanska väntade i Sundstas aula så bestämde jag mig för att först gå till mitt skåp för att lämna väskan och möta upp Rebecca och Danne innan vi sedan, tillsammans, styrde kosan tvärs över vägen och in i Sundstaentrén.

Jag, tillsammans med Danne, gick in i aulan, valde plats att sitta på, drog några djupa andetag innan jag sedan vände blad på häftet som låg framför mig. Det häftet som innehöll ett antal texter med frågor att svara på. Hur provet gick? Jovars, en del frågor chansade jag på, medan jag på vissa frågor var helt säker på svaret. Sammanfattningsvis så kändes det i alla fall bra, tills jag insåg att jag hade gjort några enkla misstag. Förhoppningsvis är inte det avgörande, utan jag hoppas att jag gjorde så pass bra ifrån mig på resten av texterna.

Efter läsförståelseprovet, som varade i 70 minuter, fick vi en liten rast innan det var dags att åter igen entra aulan, hitta min plats och börja skriva en uppsats under, också den delen, 70 minuter. Uppgiften gick ut på att svara på ett mejl. Jag förstod inte alla frågor, men jag skrev så bra jag kunde och känner mig ganska nöjd nu när jag tänker efter.

På fredag är det dags igen för nationella prov i spanska. Den gången kommer vi befinna oss i ett vanligt klassrum för att göra provdelen som kallas hörförståelse. Den delen som jag, kanske, är sämst på. Efter vi har gjort hörförståelsen kommer vi även börja med den muntliga delen, så kanske har jag även den på fredag.

Har jag sagt att det är mycket i skolan nu?

2011-05-11 16:24:04
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback