POETEN LOUISE.

domarens pipa ljuder
och fbk upp till show bjuder
med hårda tacklingar som vibrerar i plexiglas
jublar hela publiken av extas
och det blir snäppet bättre när fbk gör mål
i arenan kommer det då ljuda många vrål
hela ståplats förvandlas till ett lyckorus
medan det på bortastå uppgivenhet går mellan dem som ett sus
och glädjen i spelarnas ögon går inte att ta miste på
man ser att där inne växer hoppet om att sm-guldet få

---

HAHA.
Rensar bland mina dikter som finns sparade här på datorn. Fan vad grym jag var! Eller inte. Men det är så roligt att läsa alla dikter när det har gått ett tag sedan jag skrev dom. Nostalgi på hög nivå så att säga.


2011-03-25 18:05:07
Mina dikter/texter Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback