FRÅN NAGELLACK TILL SVERIGEDEMOKRATERNA.

Målar naglarna med nagellack nummer 613 från IsaDora Wonder Nail samtidigt som jag lyssnar på någon indisk låt och hör mina mosképolare, som står på gräsmattan utanför, prata i bakgrunden. De samlas alltid här på Rud varje fredag runt klockan 13-14 och ber i källaren i ingången här bredvid. Ibland kan man höra dem sjunga där nere om man sitter i vårt vardagsrum. Lite coolt faktiskt.

Förstår inte riktigt vad folk har emot moskéer. Okej, om vi skulle åka ner till något land där det finns muslimer så skulle troligtvis inte vi få bygga "kyrkor", men varför måste vi alltid göra samma sak som andra? Jag tycker att de ska få ha ett ställe att samlas på om de nu vill det. Mig gör det inget. Jag lyssnar gärna på deras språk när de pratar här utanför, eller lyssnar på deras böner. För att vara ärlig så fascinerar det mig lite.

Som ni nog ser med detta inlägg så sympatiserar jag INTE med Sverigedemokraterna. Har inte ord nog för att beskriva mitt hat mot det partiet. Jag vet att "hat/hata" är stora ord, därför använder jag dem. Jag har flera vänner med invandrarbakgrund, om Sverigedemokraterna skulle komma till makten skulle de vara tvungna att lämna Sverige. Det är ju helt sjukt. Det är nästan så jag skäms över att vara svensk när jag hör Jimmie Åkesons uttalanden. Visst, Sverigedemokraterna har säkert också några bra åsikter, men vad skulle hända om folk bara lyssnade på de åsikterna? Vad skulle hända om de kom till makten?

"Trygghet & tradition" står det under deras namn på deras hemsida.
Trygghet? Så Sverige är bara tryggt om det bara är "riktiga" svenskar här? Så svenskar gör aldrig något dåligt? De gör inga inbrott, misshandlar eller mördar? De är oskyldiga änglar? Är det det som Sverigedemokraterna menar?
Tradition? Sluta vara så jävla konservativa! Ibland måste man förändra för att ett samhälle ska gå framåt. Om vi inte hade tagit in invandrare i landet så hade Sverige inte varit det Sverige som det är idag. Vi har mycket att tacka invandrare för. Sedan är det ju givetvis inte alla invandrare som sköter sig tipptopp, men gör alla svenskar det då? Verkligen inte.

Det här inlägget har redan blivit alldeles för långt, men jag tänkte bara ta upp en sista sak som får avrunda det här inlägget. Om man söker på Sverigedemokraterna på Wikipedia så står det, bland annat, detta:
"Partiet tar avstånd från, enligt sitt invandringspolitiska program, såväl mångkulturalism som rasism."

De tar alltså avstånd från rasism, men vill inte ha mångkulturalism.
Är inte det lite paradoxalt?
Just asking.
2011-07-08 14:36:40
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback