HISSAR/DISSAR.



- Att inte äta godis sju dagar i veckan.
Idag är jag inne på min fjärde dag utan godis. Var vid kafeterian idag för att köpa en macka och vid kassan så låg det påsar med såna där underbart salta lakritsdäck i. Tror ni att jag blev sugen på att köpa en eller? Men icke, jag betalade för min nyttiga macka och gick därifrån. Det är snart lördag. Då ska jag njuta av en påse med saltlakrits!

- Fruktsallad.
Herre min je vilken töntig punkt, men herre min je vad gott det är! Ikväll ska jag byta ut det traditionella hockeysnackset chips mot en nyttig fruktsallad med en massa frukt och bär i. Det låter inte lika mycket när man äter det, men det är lika gott, kanske till och med godare.

- Att februari snart är över.
De tyngsta månaderna är snart förbi. Januari. Februari. Snart kommer mars, förhoppningsvis med vårkänslor. Jag älskar när det börjar bli vår. Det känns i hela kroppen. Man längtar inte bara mer efter sommaren, utan man blir också piggare och gladare, vilket verkligen behövs om man ska kunna koncentera sig på allt plugg den här terminen.



- När folk börjar dricka på förmiddagen/när folk dricker varje dag i en vecka, typ.
Mer sorgligt är det när folk skriver det på Facebook så att alla kan läsa det. Varför liksom? Coolt eller? Nej, inte riktigt va? Sen prat om att man har semester osv. Och? Är det en anledning för att dricka? Nej! Man kan ha semester utan att vara onykter också. Det är i alla fall min åsikt.

- Snö/kyla.
Jag längtar efter sommaren. Längtar efter sol och värme. Längtar efter att kunna gå i kjol eller klänning utan leggings under. Längtar efter att sola. Längtar efter att grilla. Längtar efter att äta en isglass som smälter i solen. Längtar efter sommarlov. Längtar efter att kunna göra vad jag vill varje dag, utan att behöva tänka på skolan.

2011-02-17 13:41:45
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback