DU OCH JAG, OAVSETT VAD SOM HÄNDER.



Jag längtar efter min älskade så mycket att det gör ont i mig.
Vi har inte setts sedan den tjugotredje januari, alltså för tjugofyra dagar sedan.
Det är en lång tid.

Jag vet, jag skriver alltid om avståndet, men jag kan inte hjälpa det. Om jag fick önska mig något så skulle det vara att vi åtminstone bodde i samma stad, för avståndet orsakar så mycket jobbigt som inte skulle finnas där om vi bara hade några minuter ifrån varandra. Jag förstorar upp allt, blir irriterad på honom när det egentligen inte är han jag är irriterad på. Det är just avståndet som gör mig irriterad. Att inte ha möjligheten att kunna träffas varje dag. Bara vetskapen om att kunna göra det skulle hjälpa oerhört mycket.

Men nu är det som det är. Allt vi kan göra är att göra det bästa av situationen. Jag tycker att det hjälper mycket att prata om vad vi kan göra nästa gång vi ses. Det gör att man alltid har något att se fram emot. Jag försöker se det positiva istället för det negativa, trots att det inte alltid lyckas. 

---

Under lunchen idag så pratade jag och mina vänner om det här med att säga "jag älskar dig" till någon, att det är alldeles för många som missbrukar det. Att de säger det alldeles för snabbt till någon. De där tre orden är ord som är väldigt tunga. Ord som man verkligen måste mena med hela sitt hjärta innan man säger det till någon. Det är inget som man bara säger bara för att.

Min kille är min första kärlek, min första pojkvän. Den första jag älskat på det här sättet. Jag tycker det är otroligt skrämmande att älska någon just för att allt känns så nytt, men framför allt är det en otroligt häftig känsla. Att älska någon som älskar mig tillbaka. Jag kan inte komma på någon känsla som kan vara bättre än det.

Och jag vet att även om saker och ting känns tuffa så kommer vi hålla ihop, jag och min gos. Det känns bara så, det känns rätt liksom. Kärleken är inte alltid rosa moln, men det viktigaste är att man inte bara faller ihop när något går tungt. Det viktigaste är att man kämpar. Tillsammans.

---

Du och jag, älskling;
oavsett vad som händer.

2011-02-16 23:56:01
Kärleken Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback