TRE SAKER NI KANSKE INTE VISSTE OM MIG.

- När jag gick i femte klass så var jag en av de tre i min klass som hade äran att vara med i Vi I Femman. Det var jag, en tjej som knappt pluggar men ändå ligger på de högre betygen, plus en tjej och en kille som pluggar (i alla fall pluggade) stenhårt och hade ständigt högsta poäng på proven. Jag kände mig lite felplacerad, men vi vann några tävlingar vilket gjorde att det bjöds på tårta i klassrummet dagen efteråt.

När vi sedan kom till regionsfinal och ställdes mot en annan Karlstadsskola så sprack det. Vi förlorade med en poäng och jag som hatar att gråta bland folk jag storbölade och var otröstlig de kommande timmarna. Jag har fortfarande mardrömmar om detta.

- Jag har problem med mina njurar som gör att jag måste undersöka mig varje år på sjukhuset. Förr var jag tvungen att stanna en hel dag på sjukhuset, men nu räcker det med ett besök på max en timme. Jag tyckte aldrig direkt att det var jobbigt att vara där, utan tyckte mest att det var spännande att få kanyler i armar och händer och få något kontrastmedel insprutat i armarna innan jag sedan skulle röntga njurarna.

- När jag gick i högstadiet vann jag en dikttävling som anordnades på Alla Hjärtans Dag. Jag har ingen aning om hur många som ställde upp, men jag vann i alla fall! Det är sällan jag är stolt över mig själv, men när de som bestämde vem som skulle vinna knackade på klassrumsdörren så kände jag en varm känsla inom mig. Då slog det mig att, hej, jag är ju bra på något!



2011-04-18 20:54:51
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback