om jag hade varit stark

Plötsligt händer det.
Plötsligt flödar orden.
Plötsligt har man skrivit en hel dikt.
---

om jag var stark skulle jag
slita sönder dig i bitar
skära loss varenda ben
från din kropp bränna dom
bränna dig bränna allt som
får mig att påminnas av dig

det var aldrig jag det var aldrig
du jag och du blev aldrig vi
vi blev till ett vakuum till ett
tomt ingenting en punkt i mitten
av en oskriven mening

om jag var stark skulle jag
slita sönder dig i bitar


du brukade blicka ut över havet
liknade vår kärlek med det du sa
att det kändes som du var på
väg att drunkna jag förstod nog
aldrig vad du menade med det
försökte påminna dig om att min
kärlek alltid skulle hålla dig flytande
men du kunde inte ha brytt dig mindre

om jag var stark skulle jag
jag skulle skära loss varenda ben
från din kropp och bränna dom


jag brukade möta dig i dörren när du
kom hem ta av dig jackan fråga hur
dagen har varit säga att maten står
redan på bordet berätta att jag har
handlat och nej jag glömde inte att
köpa din favoritöl köpte till och med
en extra trodde att du skulle bli glad
men det enda jag fick höra var "jaha
så du ska supa ner mig din jävla hora
"
och maten var kall och jag var ful och
du skulle klara dig bättre utan mig
go ahead
kill me
shot me
pang
dead


om jag var stark skulle jag
bränna dig bränna allt som
får mig att påminnas om dig


för det var aldrig vi aldrig ens i närheten
vi var galaxer ifrån varandra ändå
stannade jag kvar stannade du kvar
men om jag hade vart stark hade jag
slitit sönder dig i bitar skurit loss
varenda ben från din kropp bränt dom
bränt dig bränt allt som påminde mig
om dig

2010-05-25 01:32:06
Mina dikter/texter Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback