you didn't knew this about me, right?

Drömmar.
Mål.


Mina drömmar i livet är såna där drömmar som bara kommer förbi drömmar. Troligtvis. Jag drömmer om att göra något bra som hjälper andra att må bättre. Vill förmedla något som når ut till många. Något som verkligen blir uppskattat. Skulle kunna säga att jag drömmer om att ha en stor blogg som innehåller viktiga ämnen som kan hjälpa folk, men jag vet att det finns så många människor som roas av att kommentera taskiga kommentarer så jag kan ärligt säga att jag aldrig skulle vilja bli någon ny Blondinbella eller någon ny Kissie. Självklart skulle jag vilja ha fler läsare, men inte flera tiotusentals.

Jag har drömmar om att bli skådespelare. Eller i alla fall så har jag haft det. Har haft drömmar om att få spela in någon film som verkligen har ett bra budskap. Någon ungdomsfilm som innehåller mer än att ens bästa kompis ligger med ens kille eller att man festar så mycket så att man däckar och blir kallad hora. Det där är redan gjort. Jag säger inte att det är dåligt, för det är det inte, men det finns redan för många såna filmer. Jag skulle vilja ha vart med och spelat in I Taket Lyser Stjärnorna. Den filmen försöker verkligen förmedla något samtidigt som det finns med det här med att festa och det finns med kärlek. Men som sagt, det är inte bara det.

Önskar att jag hade den talangen och att jag var modig så att jag verkligen vågade försöka, för hela tiden när något verkar svårt och jobbigt så har jag en tendens att ge upp direkt. Jag ger det inte ens en chans. Ingen kan något från början, om man inte är ett underbarn, men hur många är egentligen det?


Om man sedan ska prata om mål i livet:
Mina mål i livet är att verkligen leva livet. Jag ska våga göra fel för man lär sig bara av sina misstag och annars om man aldrig vågar testa och göra fel så lär man sig inget. Man kanske även måste få leva med tanken "Tänk om jag hade vågat, vad hade hänt då?" Det kommer man aldrig få veta.


Jag vill bli journalist.
Jag vill skriva krönikor som betyder något.
Jag vill jobba inom radio- eller tvbranschen.
Jag vill resa, inte bara i världen utan också i Sverige.
Jag vill få vara frisk och leva ett relativt lyckligt liv.
Jag vill få barn och man och bo i ett fint hus i Karlstad.
Jag vill kunna säga till mina barnbarn att jag har gjort allt jag velat i livet.


That's just me, my goals and my dreams.
2010-03-17 01:22:31
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback